8 Eylül 2008 Pazartesi

ÖRÜMCEK ADAM (ÖMRÜMÜ YİYEN ADAM)



Geçtiğimiz cumartesi akşamı, benim 15 yıllık arkadaşım olan Sinem'ciğimin oğluşunun 3. yaş günüydü. Günler öncesinden Sinem'le birlikte pastanın nasıl olacağını, Emir'in de onayını alarak belirledik. Emir'e pastan nasıl olsun diye sorduğumuzda, önce çikolatalı olsun dedi. Sonra isteklerini sıraladı; 'Örümcek adam olsun, Ayıcık Winnie olsun, Nemo da olsun, Şimşek Mc Queen de olsun' dedi:) Ben oğluşumu kırarmıyım, pastamız örümcek adam oldu ama diğer çizgi film kahramanlarını da kap keklerin üzerine kondurarak isteğini yerine getirmiş oldum.

Ömrün huzurlu, mutlu, sağlıklı ve sevgi dolu geçsin Emir Paşam...

Yazının başlığına gelince, o akşam doğum gününde bulunanlar çok iyi bilirler. Ben bu pastaya 'ömrümü yiyen adam' ismini koydum:))

Sağdaki benim oğlum, soldaki doğum günü sahibi Emir Paşa. Kankiler pastanın başında...

Bunlarda istek üzerine yapılan kapkeklerimiz...

Martha Stewart tarifi ile bonibonlu kurabiyeler...

Küçük atıştırmalık keklerimiz... (mud kek hamurundan)

Tartöletler...


Sinem'ciğimin parmak ısırtan Başamel Soslu Tavuklu Böreği ve altta rengarenk salatası...Bu böreğin ve rengarenk salatanın tarifini size yazmak istiyorum. Mutlaka deneyin. İftar sofraları için iyi bir alternatif olabilir.

Başamel Soslu Tavuklu Börek
  • 6 yufka
  • 3 adet tavuk göğsü
  • 4 yumurta
  • 500 gr süt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • karabiber
  • tuz
  • üzeri için 1 yumurta sarısı, çörek otu, susam
Başamel sos için;
  • 4 çorba kaşığı un
  • 250 gr tereyağ
  • 600 gr süt
Önce iç malzemeyi hazırlayın.
Tavuk göğüslerini haşlayın. Başamel sos için, un süt ve tereyağını bir tencerenin içinde birleştirin, orta ateşte sürekli karıştırarak, göz göz olana kadar pişirin. Haşlayıp didiklediğiniz tavuklarla, başamel sosu ve tuzu karıştırın.
Yumurta, süt ve sıvı yağı derin bir kabın içinde karıştırarak, börek harcını oluşturun. 1 yufkayı bütün olarak tezgaha serin ve harçtan yeteri kadar alarak yufkaya sürün. Yufkanın alt ucundan, orta çizgisine gelecek şekilde ikiye katlayın. Üst ucunu da aynı şekilde katlayın, tekrar börek harcını sürün. Yanlarda kalan iki ucunu da orta çizgiye gelecek şekilde katlayın ve börek harcını sürün. Böylece kare bir şekil elde etmiş olacaksınız. Uç kısmına hazırladığınız iç malzemeyi yayın ve yufkayı en alttan başlayarak en üste doğru silindir şeklinde sarın. Elde ettiğiniz silindir şeklindeki yufkayı, birer porsiyon olacak şekilde bıçakla kesin. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye börekleri dizin, üstlerine yumurta sarısı sürüp, çörek otu ve susamla süsleyin. 180 derecede üzeri kızarana kadar pişirin.

(Yufkanın katlama şeklinin fotografını çekemedim, umarım anlatabilmişimdir.)


Rengarenk Salata için;
  • 12 adet patates
  • 6 adet havuç
  • 6 adet salatalık
  • 1/2 kırmızı lahana
  • 2 adet limon
  • 1 çay bardağı yağ
  • yeteri kadar tuz
  • konserve mısır taneleri
Patatesleri haşlayıp, püre yapın. Havucu, salatalığı ve kırmızı lahanayı mutfak robotunda çekin. Herbirini ayrı ayrı limon, yağ ve tuz ile harmanlayın. Kümbet şeklindeki bir kabın içini streç film ile kaplayın, mısır tanelerini serpin, püre haline getirilmiş pateteslerin bir kısmını en alta elinizle bastırarak yerleştirin. Sırasıyla lahana, üstüne patates, onun üstüne havuç, üstüne tekrar patates, en üstte salatalık olacak şekilde dizin ve tekrar elinizle bastırın. buzdolabında bir süre dinlendirdikten sonra kalıbı düz bir servis tabağına ters çevirin. Salatanız hazır...

Tavuklu Makarna salatası...

Masayı Sinem'le birlikte donattık, yiyenlere afiyet olsun...

18 yorum:

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Banucuğum ben yutkundum kaldım şu an:-)))oy oy oy,pastaya mı baksam,salataya mı,böreğe mi diğerlerine mi,valla şaşırdım kaldım ekranın başında,maşallah diyorum önce,nazarlardan ırak ol.canım ellerine sağlık,hepsi harika olmuş.pastan nefis yine,kapkekler de harika,şekiller birebir olmuş,çok şıklar.emeğine sağlık canım.salata ve böreği deneyeceğim mutlaka.küçük beyin doğum günü kutlu olsun.nice güzel yaşlara.sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Banu'cum hangisine yorum yapacağımı şaşırdım cnm:) en iyisi hepsine yapiyim :) hepsi harika figürleri özellikle pastadaki süper yapmışsın ellerine sağlık,Emir'e nice seneler Allah sağlıkla mutlulukla yaşını arttırsın :)

whiteistcafe.blogspot.com
Sevgiyle.

Adsız dedi ki...

Merhaba Banu,

yaptığın pastaların hepsi birbirinden güzel.. Pek beğendim. Ellerin dert görmesin. Ama bu doğum günü sofrasının kenarına ilişip tıkınmak var.. :) Ne çeşit ne hoş lezzetler bunlar böyle..

sıcacık sevgiler..

Unknown dedi ki...

Sevgili Banu, sitedeki butun pastalar ve diger lezzetler harika olmus.Hepsi birbirinden guzel. Ellerine saglik.

Sevgiler...

şeker pasta dedi ki...

Neslihancığım
börek ve salata bi harika mutlaka dene...
seni de allah nazarlardan saklasıncanım
yüreğin dert görmesin
sevgiler

şeker pasta dedi ki...

Zerrin ve Nilgün;
Szlerden bu sözleri duymak beni oldukça yüreklendiriyor.
Çok teşekkür ederim.

Sevgiler...

şeker pasta dedi ki...

Karin;
Çok teşekkür ederim canım

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Banu'cuğum,

Pasta çok güzel olmuş. Doğum günü çocuğuna nice güzel yaşlar diliyorum. Senin oğlunda çok tatlı.Allah bağışlasın.

Menünüz çok çeşitli olmuş. Görüntü bile bize yettiğine göre tadları kimbilir nasıldır?

Sevgilerimi gönderiyorum.

şeker pasta dedi ki...

Zerrin Abalacım,
eminim sen daha iyilerini yapıyosun ama birgün görüşürsek,sanada yaparım bu güzellerden.

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

ellerine saglık emirin dogum günü kutlu olsun

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

güzel insanlardan daima güzellikler çıkarmışş :))
elinize sağlık..
küçük beye hayrlı yıllar diliyorum sevgili banucuğum..
SVGLRRRR..

şeker pasta dedi ki...

Nunucum o senin güzelliğin, sağol canım.

ayseyaman dedi ki...

Seker Pasta ellerine sağlık pasta çok güzel görünüyor, senin pastalarinda ömür yiyor demek...:)
Kim kimi yiyor ben anlamiyorum..:)
Son bişey daha blog listeni senmi alfabetik sıralı yaptın, diğer türlü daha işlevsel gibi geldi bana..
sevgilerimi gönderiyorum...

şeker pasta dedi ki...

Ayşe Yaman,
yorumunuz için çok teşekkür ederim.
Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Banu'cuğum,

Seni başka bir sobe konumuzla sobeledim :))

Bloguma bakarsan konumuzu görürsün.

Cevaplar gelsin lütfen :)))))

Sevgiyle sarıldım

Yemekbahane dedi ki...

Banucum,

Vallahai neye bakacağımı şaşırdım.Pastaya mı böreğe mi, diğer ikramlara mı.Hepsi birbirinden lezzetli ve alımlı duruyorlar.Ellerinize sağlık, senin de arkadaşının da..

Sevgiler
Müge

Adsız dedi ki...

Banu Hanim siteye bi girdim birdaha cikamadim, suan saat 02:39 almanya saati ile:) Cok güzel yapmissin masallah herseyi ellerinize saglik
sadece bir sorum var Visne kremali fistikli mousse tarifinizde likör yerine acaba ne kullana biliriz?
sevgiler.. Fatos*

şeker pasta dedi ki...

Fatoş Hanım ilginiz ve güzel yorumunuz için çok teşekkürler...
Pastanın üzerine likör kullanmak istemiyorsanız, hazır tart jölesini üzerinde yazan tarife göre (su ile)hazırlayıp, kullanabilirsiniz.
Sevgiler....