16 Eylül 2008 Salı

Büyük Ustanın İftarı'nda...


Geçtiğimiz Pazar akşamı annemin evinde bir iftar sofrasına davetliydik. Malumunuz Ramazan gelince büyüklerimiz 'Nerede o eski Ramazanlar' tadında sofralar hazırlamaktan kendilerini alamıyorlar. Hal böyle olunca bize de 'Ellerinize sağlık' diyerek afiyetle yemek kalıyor...
Dedim ya büyük ustanın sofrası bir başka oluyor... Adana'nın yöresel yemekleri eşliğinde doyumsuz ramazan sohbetleri... Efendim menümüzde;
  • Hünkar Beğendi (Valla bizde çok beğendik)
  • Adana'ya özgü mantı çorbası
  • Adana usülü zeytinyağlı dolma
  • Güveç
  • Fırında tavuk
  • Adana usülü sarmısaklı köfte (Hatice yengemizin spesiyali)
  • Pilav
  • Yoğurtlu patates salatası
  • Komposto, aşure, peynirli börek ve diğer iftariyelikler
Nefis Hünkar Beğendi

Adana usülü mantı çorbası

Büyük ustamız annemin ellerinden öpüyor, ailecek nice iftarları eski ramazanların sıcaklığında yaşamayı temenni ediyorum...

10 yorum:

Delfina ; dedi ki...

maşallah yaaa , sofrada yok yok :) anneciğinizin ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Banucm mrb,
Harika bir sofra ve menü! ellerinize sağlık,sofranız hep bereketli olsun cnm:)

whiteistcafe.blogspot.com
Sevgiyle.

şeker pasta dedi ki...

Delfina çok teşekkür ederim...

şeker pasta dedi ki...

Karinciğim sağol canım

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Oy oy annenin ellerine sağlık Banucuğum,nasıl özenli nasıl güzel bir sofra olmuş,menü şahane,her yemek ayrı bir güzel.hünkar beğendinini tarifini de alsak mı acep:-)))afiyet olsun diyorum.sevgilerimle...

şeker pasta dedi ki...

neslihancığım teşekkür ederim canım...
anneme ileteceğim güzel yorumunu.
hünkar beğendinin tarifini önce annemden almam gerekiyor. [ben bilmiyorum nasıl yapıldığını]alıp sana yazarım canım.
sevgiler

pelince dedi ki...

Anneciğinin ellerine sağlık enfes bir sofra olmuş...Hünkar beğendi nefismiş...
Size afiyet olsun..

şeker pasta dedi ki...

Pelinciğim çok teşekkür ederim canım.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ANNE ELİ DEĞMELİ HER GÜZELLİĞE..
ALLAH ÖMRÜNE ÖMÜR,
GÜCÜNE DERMANLAR KATSIN BANUCUĞUMM.
SEVGİLERİMİ YOLLUYORUM SİZLERE..
FERAH SOFRALAR OLSUN...

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

Vallahi nereye yorum yazacağımı şaşırdım.Anne masası bir harika.kalpli pastaya söylenecek söz bulamadım.ellerine sağlık.seni listeme hemen ekliyorum.tekrar görüşmek dileğimle şimdilik hoşçakal.