14 Eylül 2008 Pazar

Fırın Sütlaç ve İftar Soframız


Bu haftayı pastalara ara verip, iftar sofralarına ayırmak istedim. Ramazan coşkusunu bloğumda da yaşamak istiyorum. Ramazan tatlısı denince benim aklıma (güllacı sevmediğim için sanırım) sütlü tatlılar, sütlü tatlılar deyince Türk Mutfağının vazgeçilmez lezzeti fırın sütlaç gelir. Bende cuma akşamı ailemle yaptığımız iftar için tatlı olarak fırın sütlaç yapmayı uygun gördüm. Eşim, annem, ablam, kardeşim ve çocuklar cuma akşamı bende iftar sofrasında buluştuk. Aileyle yapılan iftarın tadı bir başka...

Gelelim fırın sütlaca,
  • 1/2 su bardağı pirinç,
  • 1 su bardağı su
  • 5 su bardağı süt
  • 2 çorba kaşığı mısır nişastası
  • 1 paket vanilya
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 yumurta sarısı
Pirinci yarım saat ılık suda bekletin. Suyunu süzüp iyice yıkadıktan sonra, geniş bir tencere içine pirinci ve suyu ekleyip, suyunu çekene kadar pişirin. Süt, vanilya ve şekeri ekleyerek pirinçler iyice yumuşayıncaya kadar pişirin. Ayrı bir kapta nişastayı az su ile ezerek, sütlacın içine ilave edin. Bu aşamadan sonra 4-5 dakika kadar daha kaynatın. Dibine tutmaması için arada bir karıştırın. Bir kapta yumurta sarısını çırpın, pişmekte olan sütlaçtan bir kepçe çırptığınız yumurta sarısının içine alarak karışımı sütlaca ekleyin. 1-2 dakika kadar daha pişirin ve fırına dayanıklı kaplara paylaştırın. Derin bir fırın tepsisine kaselerin yarısına kadar gelecek şekilde su doldurun. 190 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

Menüde;
Süzme Mercimek Çorbası
Orman Kebabı
Sebzeli Pilav
Zeytinyağlı Fasülye
Kabak Mücver
Cevizli Havuç Salatası
Kırmızı Lahana Salatası
ve iftariyeliklerimiz vardı.

Süzme Mercimek Çorbası
Orman Kebabı
İftar soframız

7 yorum:

İlker Ergin dedi ki...

Sütlaca bende bayılırım..Sizinkide muhteşem görünüyor.Ellerinize sağlık.
Bake Shop'un yeri,Kadıköy Evlendirme dairesinin karşı sokağında kalıyor.Mikronetin 3 bina yanında.Nabizade sok.No:23/A
Bekliyorum...Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Mrb Banu:)
Süzme Mercimek Çorbası
Orman Kebabı
Sebzeli Pilav
işte harika üçlü! :)favorilerim benim ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar ya bayıldım:) kaldıran yok mu beni:))

whiteistcafe.blogspot.com
Sevgiyle.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Banucuğum menün harika canım,ellerine sağlık,sütlaçlar nefis ve sofranda çok şık olmuş.ailenle ne güzel bir iftar olmuştur...sevgilerimle canım.iyi iftarlar.çok öpüyorum...

şeker pasta dedi ki...

İlker Hn.
Teşekkür ederim...
Ramazandan sonra yapıp getiririm size

şeker pasta dedi ki...

neslihancıım teşekkür ederim senin eline su dökemem ama sağol canım

şeker pasta dedi ki...

butterfly
benim de favarilerim onlar
sağol canım

pelince dedi ki...

Benim bu bloğu ilk ziyaret edişim sanırım..
Nefis pastalar gördüm,fırın sütlaçda çok güzel olmuş.Ellerine sağlık...