4 Aralık 2008 Perşembe

Kahve Kremalı Pasta


Ablamla geçenlerde konuşurken aklımıza gelen bir pastayı bugün yapma fırsatı buldum. Öncelikle pastanın içinde kullanmak için, granül kahveyi ve beyaz çikolatayı karıştırarak bir krema oluşturdum. Denediğim kremayı beğenince, kahve kremalı pastanın içinde kullanmaya karar verdim. Ara katlara da fındık krokan serptim. Pastanın dışını sıvadığım krem şantiyi de granül kahveyle karıştırarak çırptım. Sonuçta, içi dışı bol kahveli, nefis lezzetli pastam ortaya çıkmış oldu. Kahve kremalı bu pastayı sizlerin de denemesini tavsiye ediyorum, çünkü lezzeti gerçekten harikaydı.


Tarif Şöyle;


Pandispanya için;
  • 4 yumurta
  • 6 yemek kaşığı un
  • 6 yemek kaşığı şeker
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
Yumurta ve şekeri krema kıvamına gelene kadar 2-3 dakika kadar çırpın. Kuru malzemeleri eleyerek yumurta karışımının içine ilave edin ve yaklaşık 5-6 dakika kadar yüksek devirde çırpın. Pandispanya hamurunu 18 cm lik çembere boşaltın. 170 derecede, yaklaşık 35- 40 dakika kadar pişirin.

Kahve Kreması için;
  • 250 gr süt
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 adet yumurta
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 1,5 yemek kaşığı un
  • 1 paket vanilya
  • 2 yemek kaşığı granül kahve
  • 100 gr fildişi kuvertür çikolata (beyaz çikolata)
Beyaz çikolata hariç tüm malzeme birleştirilir. Orta ateşte sürekli karıştırılarak, göz göz olana dek pişirilir. Pişen krema sıcakken, kıyılmış beyaz çikolata eklenir ve çikalata eriyene kadar karıştırılır. Ilıdıktan sonra iyice soğuması için buzdolabına alınır.

Fındık krokan için;
  • 250 gr toz şeker
  • 200 gr pirinç (parça) fındık
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı
Toz şeker kısık ateşte eritilir. Tamamen sıvı hale geldikten sonra ateşten alınır, fındık ve tereyağı eklenir, hızlı bir şekilde karştırılır. Yağlı kağıt serilmiş tezgah üzerine ince bir tabaka halinde yayılır, soğuduktan sonra parçalara ayrılır.(Elinizle kırmanızı tavsiye ederim, mutfak robotunda çok küçük parçalara ayrılıyor.)

Sıvama için;

  • 2 paket krem şanti
  • 2 yemek kaşığı granül kahve
  • 1 su bardağı süt
Pastanın Birleştirilmesi;
Soğuyan pandispanya 3 pata ayırılır. 1. pat alınır, kakaolu süt ile ıslatılır. (isteğe bağlı granül kahve ve süt karışımı ile de ıslatılabilir.)Kahve kremasının yarısı patın üzerine sürülür, fındık krokan serpilir, 2 pat kapatılır ve aynı işlem tekrarlanır. Sıvama için tüm malzeme karıştırılır, bir süre buzdolabında bekletildikten sonra birleştirilen pastanın üzeri sıvanır. Artan krema sıkma torbasına doldurulur ve istenilen şekilde süslenir.

47 yorum:

MUTFAKISTAN dedi ki...

1 fincan kahve yaninda 1 dilim kahveli pasta super olurdu...
elinize saglik harika gorunuyor
sevgiler

gunduz68 dedi ki...

kahve mi...mis gibi koktu.ayy o pasta şimdi nasıl kahve kahve erir insanın ağzında.bide bu krokan işi çok zor değilmi yaa benim cam kesme tahtama maloluyordu az daha...bi daha yapmam dediğim bişi bu krokan.gerçi sen bu konuyu aşmışsındır artık.çok lezzetli görünüyor çokkkk

Adsız dedi ki...

ilk yorumu ben aldim galiba:)
pasta nefis olmus cok begendim diger tariflerinizde mukemmel
ellerinize emeklerinize saglik.
İyi Bayramlar dilerim.

SEVGİLER

şeker pasta dedi ki...

Mutfakistan, gerçekten kahve ile mükemmel oluyor...Teşekkürler...

Gündüzcüm, sağol canım, krokan yapımı zor aslında pişirirken çok hızlı olmak lazım, parçalamak da zahmetli, ama zahmetine değecek bir lezzeti var...

Özgül sağol canım, senin pastalarında birbirinden güzel...

serrose dedi ki...

off suoper gorunuyorr

Düşler Mutfağı - Butik pasta, Kurabiye ve Cupcake dedi ki...

Günaydın Banucuğum,

Mmmmmm bir kahve delisi olarak şimdi br fincan kremalı kahvenin yanına 1 dilim de senin yaptığın pastadan almayı ne çok isterdim....

Harika görünüyor, ellerine sağlık...

Sevgiyle kal,

şeker pasta dedi ki...

Züzücüm beklerim canım kahveye:))

Delfina ; dedi ki...

mmmmmmmm o kahve tadı üst kremada bile belirgin olmalı ki rengi yansımış.krokanı sefa usta yaparken öğrendim ama dediğin gbi zahmetli...sevgiler banucumm..

beyzanın annesi dedi ki...

kahve sevenler için haika ellerinize sağlık

bu arada mail atmıştım cevap gelmedi:((

Adsız dedi ki...

nefıs gorunuyor canım ellerıne saglık. mutlaka denenmeli sevgılerımle..

GeCe dedi ki...

ayyy en sevdiğim pasta çeşidi diyebilirim çok nefis görünüyor acaba ben de yapabilir miyim?

Adsız dedi ki...

mükemmel gözüküyor her zamanki gibi :)
Yanında da bir fincan filtre kahve hımmmm harika bir kış keyfi :)
Banu'cum, elinize sağlık.
Sevgiler.

şeker pasta dedi ki...

Gececim valla senin maharetli ellerinden her iş gelir, yaparsın dene...

Beyzanın annesi mailin ulaşmadı. Yoksa mutlaka cevap yazardım. Tekrar gnderirmisin...

Kiraz sevdası sağol canım, filtre kahve senden, pasta benden:))

MAVİANNE dedi ki...

ağzımın suyu aktı desem yeridir
ama bayağı uğraştırıcı görünüyor
lezzeti de süperdir eminim

Flame dedi ki...

Krokanlı pastaya bayılırım. Ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

MUHTEŞEMMMMMMM,Canım ellerine sağlık süpersin yanında bir fincan kahve ile muhteşem olur sen benim için bu şekilde bir dilim yersen sevinirim öptüm canım...

pelince dedi ki...

Banucum şahane olmuş,nedesem az kalır..Bir dilim yesem keşke:)
Ellerine sağlık...

şeker pasta dedi ki...

Pelincim buyur gel pasta yemeye beklerim:))

Derya İstanbul'a yolun düşerse seni de beklerim canım...

sarımutfak-hande dedi ki...

harika olmuş cnm ellerine sağlık
nefis görünüyor

Adsız dedi ki...

İş yerinde bu sitelerde dolaşarak kendime işkencemi yapıyorum acaaba diye düşündüm bu enfes pastayı görünce. Şu an nasıl canım çekti anlatamam :)
Ellerine sağlık.
Krokana bayılırım, bu muhteşem görüntünün lezzetide ondan daha muhteşemdir eminim Banucumm.
Sevgiler

Hansa dedi ki...

Of nasılda güzel ya krokana bayılırım.Elinize sağlık.Üşenmesemde yapsam bayramdan sonra yapmalıyım evet ....
Bu pastanın adı kahve dünyası olsun nolurrrr....

Unknown dedi ki...

Canım
ellerine sağlık.Pastan enfes görünüyor.Valla sana gelmek şart oldu.Bu kadar güzel pastalara artık dayanamayacağım.A bu arada bayramda Antalya'ya geliyordun program tamam mı geliyorsan mutlaka görüşelim canım
Sevgiler

LoLa dedi ki...

r görünüyor ellerine sağlık sorması ayıp kaç kilosunuz ben böyle pastalar yapsam 100 olurdum :D

Pelin dedi ki...

Banucuğum,
Ne güzel pastalar yapıyorsun canım. Hayran hayran izliyorum seni. Çok şık olmuş. Kremalı pastaların da ayrı bir güzelliği var.Ellerine sağlık. Ben de seni bu pastayla bekliyorum :)
Sevgiler

Mon Petit Chou dedi ki...

Banu'cuğum ellerine sağlık, benim gibi yaş pasta sevmeyen birine sonunda pastayı sevdireceksin.

şeker pasta dedi ki...

Hansacım ya valla bende aynısını düşünmüştüm isim olarak ama sonra vazgeçtim, aslında fena değilmiş...

şeker pasta dedi ki...

Ayşegülcüm sanırım gelemiyoruz Antalya ya, gelseydim mutlaka uğrayacaktım sana, hatta tijen in imza günü var ona da gelecektim ama kısmet değilmiş...

şeker pasta dedi ki...

Lolacım valla beni gören bu pastaları benim yaptığıma inanmaz, o kadar yani:)))

yasemin dedi ki...

ellerinize saglik harika görünüyor bütün tariflerinizde ;)
sevgilerimle ..

şeker pasta dedi ki...

Mukaddescim bu pastadan yemeni isterdim gerçekten....

SMİLENA dedi ki...

harika bir tarif.kahveli şeylere bayılıyorum.haftasonu senin bonibonlu kurabiyenden yapıcam.
ellerine sağlık...

şeker pasta dedi ki...

Smilena teşkkür ederim... Bonibonlu kurabiyelerin tadı nefis, mutlaka dene...

ruhdagı dedi ki...

Şimdi bir dilimi için neler vermezdim :)

Ellerine sağlık. Süper!

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

bayildim vallahi ben bu pastaya, nefiss harika görünüyor ... mutlaka denemeliyim. bayiliyorum kahveli cikolatalara, pastalara ...

ellerine kollarina saglik hayatim ...

kocaman sicacik sevgilerimle...

Cocukla Cocuk dedi ki...

kahve çok yakışıyor kremalı pastalara eminim goruntusu kadar tadı da guzeldir eline sağlık

Şekerci Butik dedi ki...

ellerine sağlık banucum...bir kahve sever olalarak eminim pastaya çok yakışmıştır..keşke resimlere bakarken birde tadına bakma şansımız olsa..teknoloji bu kadar ilerler mi sence :D:D

hayal işte.... :D:D

sevgiler,

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Canım nefis bir tarif,harika bir pasta,ellerine sağlık.kaveli lezzetlere bayılırım:-)

iyi bayramlar canım.sevgilerimle...

Baharcicegi dedi ki...

Pasta bol kremali kahve aromali nefis olmus elinize saglik.
iyi bayramlar

Şekerci Butik dedi ki...

iyi bayramlar..

TAZE NANE dedi ki...

Bir bayram gülüşü savur göklere, eski zamanlara gülücükler getirsin, öyle içten öyle samimi,
gözyaşlarını bile tebessüme çevirsin.Damağınızı, ruhunuzu ve çevrenizi tadlandıran,
gerçekten güzel ve bereketli bir bayram dilerim.

Adsız dedi ki...

Yuregine damla damla umut, gunlerine bin tatli mutluluk dolsun.
Sevdiklerin hep yaninda olsun, gulen yuzun hic solmasın. MUBAREK KURBAN BAYRAMIN KUTLU OLSUN..

MAVİANNE dedi ki...

şeker pasta gibi tatlı ve renkli bir bayram diliyorum sana

siirimsi dedi ki...

nefis görünüyor

Cavill dedi ki...

ya inanlımazsın arkadaım ya, hayretle izliyorum seni...
bu arada iyi bayramlar dilerim..

Adsız dedi ki...

banucum harika bir pasta olmuş ellerine sağlık..mmm olsa da yesek:)

nalan dedi ki...

enfes olduğundan eminim,keşke bu konuda birazcık becerili olsaydım.ama güzel yerim :))
senden bilgi rica ediyorum,torunun beslenmesinde kullanmak için keçiboynuzu tozunu nerden bulabilirim.bana yazar mısın?

şeker pasta dedi ki...

Nalancım tam enim değilim ama sanırım Eminönünde Mısır Çarşısındaki aktarlardan bulabilirsin...